preskoči na sadržaj

Srednja škola "Jure Kaštelan" Omiš

 > Naslovnica
Novosti i događanja u školi

MIRIS PAPRENJAKA NA ŠKOLSKIM HODNICIMA

Autor: Ivan Novaković, 13. 4. 2018.

U sklopu projekta Learning through baking u srijedu, 11. travnja 2018. godine, nastavnica engleskog jezika Dajana Jelavić organizirala je radionicu izrade tradicionalnih dalmatinskih paprenjaka te su nas tom prilikom posjetile vrijedne i kreativne gospođe iz Starog Grada na otoku Hvaru čiji su paprenjaci nadaleko poznati i postali su dijelom nematerijalne kulturne baštine.

   Radionicu izrade mirisnih paprenjaka budnim su okom promatrali učenici prvog razreda smjera kuhar te njihove nastavnice  Karmela Lelas i Dušanka Pandža. Osim detalja o samom nastanku slavnih paprenjaka, saznali su i brojne zanimljivosti, između ostalog i da u paprenjacima nema papra. Hvarani su sve začine (cimet, klinčiće, oraščiće, šafran...) nazivali papor i otud stiže naziv za ovu ukusnu slasticu koja će vrlo skoro dobiti i jedan pravi omiški pečat. Osim što su promatrali izradu paprenjaka, naši učenici okušali su se i u njihovom pripravljanju. Time su izravno promovirali hrvatsku tradiciju i drevne običaje naših krajeva. Da ne uče samo iz knjiga, nego i iz usmene predaje, potvrdili su pomno slušajući vrijedne Starograđanke, koje su nam milozvučno i zapjevale zaboravljene starogradske napjeve.

   Gospođe su iz škole otišle i sve nas mnogostruko oplemenile. Za sobom su ostavile recept o izradi paprenjaka, oduševljenje te riječi životne mudrosti i topline.  Ostao je i miris paprenjaka koji će se još dugo širiti našim srcima i školskim hodnicima.




Tražilica
Najnovije objave
 

Portal Hrvatskog zavoda za zapošljavanje

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

CMS za škole logo
Srednja škola "Jure Kaštelan" Omiš / Trg kralja Tomislava 2, HR-21310 Omiš / www.ss-jkastelan-omis.skole.hr / ured@ss-jkastelan-omis.skole.hr
preskoči na navigaciju